lauantai 4. tammikuuta 2014

Haluan matkustaa!

Heipä hei!

Olen ajatellut tätä jo tovin ja haluaisin kertoa viisi matkakohdetta/maata,
jonne tekisi mieli matkustaa :)



Kuka tietää, mistä maasta? No sehän on Norja. Kolme viikkoa oon seurannut yhtä blogia Norjasta ja oon ihan rakastunut! Tahtoo sinne ja pian! Se on vain niin ihana ja kaunis paikka täynnä ihania vuoria, vesiä, maisemia, luontoa, puutaloja, ihmisiä ja iloista elämää. Oon ajatellut, että se on ihan kuin yhdistäisi Naantalin ja Ruissalon, mutta huikeasti enemmän fantastique!


Lontoosta oon haaveillut jo pidemmän aikaa. Rakastan Englantia, sen kieltä ja ihania murteita, hassuja tapoja, ruokia ja olen aina halunnut matkustaa Lontooseen. Luultavasti tulisi tippa linssiin heti, kun näkisi the streets of London,  double-decker buses, Big Ben, London Eye, Piccadilly Circus... Siellä asuu yksi ihana rakas ystäväni, jota en ole piiiitkään aikaan tavannut. Ajattelen häntä silti usein.
Haluan tuntea, aistia, maistaa ja haistella Lontoota, kuulla sen katuja, nähdä kaikki ihmiset ja ihan kaiken. Olisi tosi ihmeellistä mennä toiseen maahan ja ymmärtää (lähes) kaiken, mitä ympärillä puhutaan. Ihanaa!


Nederland. Luultavasti päätyisin Amsterdamiin. Olen ihastunut sen kieleen ja uskon, että siellä on tarjottavana paljon nähtävää, koettavaa ja rikas kulttuuri. Olen lumoutunut siitä ja haluan nähdä sen. Piste.



Hey, who wouldn't wanna see Australia, the land of kangaroos and koalas. Ja krokotiilien, mutta niitä en halua tavata. Ja Australiassakin on tosi paljon nähtävää ja koettavaa, se on todella kaunis maa. Ja siellä puhutaan englantia hassusti, kai siitä selvää saisi. Rakastan yleisestikin ottaen kaikenlaisia murteita.



Mikä siinä Ranskassa oikein kiehtoo? En todellakaan tiedä, mutta haluan todellakin ottaa siitä selvää. Ranska on varmasti kaunis, kieli on kaunis (vaikken sitä ymmärräkään) ja sanotaanhan sitä myös rakkauden kaupungiksi. Siis Pariisia, sinne varmaan tulisi eksyttyä.

Siinä ne viisi maata ja kaupunkia, joihin haluaisin ensin tutustua. Edes joskus. 
Onhan vielä paljon muitakin hienoja maita, joissa haluaisi käydä, kuten Kiina, Italia, Espanja, Israel, Viro, Thaimaa, New Zealand, Portugali, Brasilia, Argentiina... Onhan toki sellaisiakin paikkoja, joista en välttämättä tiedä niin kovin paljoa. Kaikkialla on jotain erityistä.

Olen käynyt kaksi kertaa elämässäni ulkomailla: Kyproksella ja Marokossa. Neljän tunnin Viron matkaa ei voi laskea, kun ei ehtinyt ihastella ympäristöä.

Jeje, nyt nokosille, siis nukkumaan. Hyviä öitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuulumisia kolmelta viikolta ja Katajanokan arkkitehtuuria

Töihin paluu flunssaviikon jälkeen oli hieman väsynyt. Tuntuu, ettei vieläkään ole oikein voimat palautuneet, vaikka siitä on jo kolme viikk...